Primary Menu

    Vous pouvez choisir un film précis :
  • Volver

    Volver

    Plus que jamais Pedro Almodovar parle avec elle : la mort. Elle est là dès le premier - et fabuleux - travelling d’entrée qui suit les allées d’un cimetière où tout un peuple de femmes s’active autour des tombes et les nettoie frénétiquement tandis que souffle le vent d’est, le vent de la folie, son vent à elle : la mort. Elle sera ensuite (...)
  • Fast Food Nation (English Corner)

    Fast Food Nation (English Corner)

    If Morgan Spurlock had seen Fast Food Nation (or read the book by Eric Schlosser who co-wrote the screenplay with Richard Linklater), there would have been no 30 days of eating at McDonald’s and no ‘Super Size Me’. He would have sworn off burgers instantly and forever. The disclaimer at the end that any similarity to any characters is (...)
  • Paris je t'aime (English Corner)

    Paris je t’aime (English Corner)

    Portmanteau films are not to everyone’s taste. No sooner have you become involved in one story, you have to pass on to the next. On the other hand, if you like cinema anecdotes, the collection in Paris Je T’Aime has plenty to offer. 18 stories in fact. And all about Paris. And mostly about love. In different forms. Naturally, everyone will (...)
  • The Wind that Shakes the Barley (English Corner)

    The Wind that Shakes the Barley (English Corner)

    Ken Loach’s best film for a long time. It bears comparison with his 1995 award-winning Land of Freedom, his exploration of the Spanish Civil War. Sometimes that film was weighed down by discussion and rhetoric. This time there are strong verbal arguments but they are well worked into the drama and the action. The title comes from a 19th (...)
  • Fast food nation

    Fast food nation

    Il y a une certaine parenté entre le cinéma de Michael Moore et celui de Richard Linklater : une même férocité à l’égard de la société américaine, une même utilisation de la dérision pour la mettre à mal. Avec peut-être, chez Richard Linklater, une méchanceté plus ciblée et moins d’acharnement sur ses victimes. Ceci dit, le propos est (...)