Primary Menu

    Vous pouvez choisir un film précis :
  • Versailles

    Versailles

    Que c’est triste, une jeune femme dans la rue avec un jeune enfant ! Son père lui disait : « tu n’es qu’une merde ». Ce manque de reconnaissance semble bien être ici la logique fondamentale de l’exclusion. Elle tombe sur un squatteur, mieux organisé qu’elle, mais tout aussi blessé par un rejet paternel dont on ne comprendra pas vraiment les (...)
  • Une affaire de nègres

    Une affaire de nègres

    Si vous n’avez pas capté l’info en son temps (ce peut être compréhensible compte tenu que des instances européennes, l’ONU et certaines ONG n’ont pas considéré sérieusement les évènements, et comme il l’est dit dans une interview "cela n’intéressait pas"), sortez de chez vous et corrigez votre ignorance en allant voir ce film. D’une part, (...)
  • De Ofrivilliga (English Corner)

    De Ofrivilliga (English Corner)

    We do all kinds of involuntary actions every day. We even make ‘decisions’ which are involuntary. This is the idea behind this comic/serious film about different groups of ordinary people. The film is like a jigsaw although most of the initial stories are unrelated. They are simply patterned for audiences to respond and then a pause for (...)
  • Sanguepazzo (English Corner)

    Sanguepazzo (English Corner)

    While running for two and a half hours, this is a continually absorbing film which has the sub-title, An Italian Story. Director Marco Tullio Giordana had been trying to make this film for more than two decades but, after his success with The Best of Youth, he was able to raise the money. It is a large project. During the course of the (...)
  • Le silence de Lorna (English Corner)

    Le silence de Lorna (English Corner)

    The Dardennes Brothers make a film every three years, so this is their fourth in a decade, two of which Rosetta and L’Enfant won the Cannes Palme d’Or and the other, Le Fils, was very well received. The previous films were full of movement, the camera following the characters around at very close range. This time the camera remains still (...)